الثلاثاء، 28 أغسطس 2012

بعض اللبس من ابليس

يا جماعه انا ف رمضان هذا ابليس دحك عليا او الكلام ده كان من نفسي انا مش عارف بس الي انا اعرفه ان و انا كنت معتكف ف العشره الاواخر جتلي فكره بتقولي ليه ميكونش المسيح الدجال قد اقترب زمانه و هذه الاشياء لان انا شفت فيديو علي اليوتيوب بيتكلم عن علامات ظهور المسيح الدجال و ده عن شيخ ف قناة الناس و هو حديث صحيح و انا نشرت الحديث ده قبل كده و كمان انا قرات ف كتاب ف الجامع احاديث عن المسيح الدجال و بعدبن لقيت ان الاحاديث ده نصها ضعيف المهم انا قعدت اقول لنفسي ايه الي هيحصل لو كانت ده نهاية العالم و خفت اكني عايش ف كابوس و بعدين رجع يقولي مش في حديث بيقول ان الامام لما بيقول امين وانت تقول معاه امين غفر له ما تقدم من زنبه معني كده ان احنا لازم نقول امين مع الامام و الا صلاتنا باطله انا بقا عملت زي راجل شيخ جه يقول اناهرده لامام ان لازم يقول سورة الفاتحه ببطي  و الا صلاتنا كلنا باطله و يقول ان الرسول بيقول صلوا كما رايتموني اصلي طب ماشي بس انا من رايي الراجل بيتكلم عادي ف الصلاه ده كمان بيقرا ببطي و كمان جه الشيطان يقولي من علامات ظهور المسيح تطويل المنابر و السول كان بيخطب علي نخله يعني كل امام يطلع علي المنبر لحد اخره يبقا فاسق و ان انا لازم اقول للناس و جه يقولي مش الملايكه بتتصف ف الصلاه لربنا  زي ما احنا بنصتف ف الصلاه الفرق ف ان احنا بنهجم علي الصف الاول و كل ده جي من احاديث انا قراتها و ان اي حد يهجم علي الصف الاول يبقا فاسق طبعا كل ده تلبيس من ابليس و خدع من الشيطان او فتن الله اعلم المهم ان انا اكتشفت ان كل ده غلط بدليل ان ابو بكر و معاويه كانوا بيقفوا علي منابر عاديه و ان الدين يسر مش عسر يعني مفيهاش حاجه نهجم علي الصف الاول و كمان احنا بشر معذورين يعني عادي ف انا حبيت اقول للناس عشان اعرفهم بس و شكرا
الادمن الوحيد

ليست هناك تعليقات: